Bieżące rejestrowanie operacji gospodarczych
Skrupulatność to jedna z podstawowych zasad przy prowadzeniu biznesu. Niezwykle ważnym czynnikiem jest dokładność w rejestrowaniu wszelkiego rodzaju dokumentów, rachunków, faktur itp.Przygotowanie miesięcznych rozliczeń oraz deklaracji podatkowych
Opłacanie podatków to jeden z najważniejszych obowiązków osób prowadzących działalność gospodarczą. Wysokość podatków wykazywana jest na określonych deklaracjach, które następnie składa się do właściwego urzędu skarbowegoSporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży vat
Czynni podatnicy VAT muszą dla tego podatku prowadzić dwa typy zestawień: rejestr sprzedaży i zakupu VAT. Obowiązek ten nie dotyczy jedynie podatników zwolnionych z VAT oraz przedsiębiorców wykonujących wyłącznie prace zwolnione z podatku od towarów i usług. Rejestr VAT prowadzi się, aby móc rozliczyć podatek od towarów i usług, a co za tym idzie - prawidłowo sporządzić deklarację VAT-7/VAT-7K.Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
Zgodnie z uregulowaniami ustawowymi służy ona rejestrowaniu zakupionych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w celach prowadzenia działalności gospodarczej. Ewidencja środków trwałych i jej prowadzenie jest niezbędne do zaliczania amortyzacji w koszty działalności.Rozliczenia z ZUS właścicieli firmy
Właściciele działalności gospodarczych są zobowiązani do opłacania składek ZUS za siebie, a jeżeli zatrudniają pracowników, to także za nich. Obowiązek podlegania ubezpieczeniom społecznym powstaje już od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności.Odbiór dokumentów od klienta:
-
Dokumenty księgowe odbierane są raz w miesiącu po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym z klientem godziny
i miejsca odbioru. - Dokumenty odbierane są bez dodatkowych opłat w ramach comiesięcznej odpłatności za obsługę księgową.
- Dokumenty przekazane do biura powinny być przygotowane w sposób umożliwiający ich odbiór – zabezpieczone przed uszkodzeniem (teczka na dokumenty, koszulka na dokumenty)
- Standardowo dokumenty za poprzedni miesiąc przekazywane są do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą.
- Nieprzekazanie dokumentów pomimo potwierdzenia telefonicznego daty i godziny oraz miejsca ich odbioru skutkuje koniecznością dowiezienia ich samodzielnie do siedziby biura.
Ceny są ustalane indywidualnie z klientem i uzależnione są od:
-
Rodzaju prowadzonej ewidencji księgowej
i podatkowej - Rodzaju działalności
- Zakres świadczonych usług
- Ilość dokumentów